Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.02.2008 21:10 - Просто Z8 Просто Z8
Автор: xerosa Категория: Хоби   
Прочетен: 463 Коментари: 0 Гласове:
0



image

image

image

През цялото време от историята си, BMW проектира и произвежда ограничени бройки автомобили, които са най-чист израз на страстта от шофирането, която е залегнала в идеологията на компанията. Легендарният роудстер 328, чийто дебют като състезателна кола е през 1937 на Нюрбургринг. Грандиозният 507, произведен в периода 1956-59 само в 253 екземпляра, е разглеждан от мнозина ентусиасти и колекционери по целия свят като един от най-красивите автомобили, конструирани някога. Сензацията на пътя и на пистата, със средно-разположен двигател М1 coupe, строен през 1980-1982, наново дефинира термина "екзотика". През 1987, незабавно на ентусиазирания публичен отговор на папарашките снимки на кола, проектирана главно като прототип, BMW представя Z1 (е30 з1) като модел за серийно производство. Двигателя му е взет директно от е30 325i. Производството на модела спира през 1992.(този прекрасен двуместен автомобил с електрически врати никога не стъпва на пазара отвъд Океана). Z8 roadster, представен през 1999 на автоизложението във Франкфурт, е продължение на традицията. В развитието на z8, дизайнерите на BMW били провокирани да си представят как би изглеждал 507 ако производството му не бе спирало и се бе развивало повече от 40 години. Резултатът от тази творческа насока е напълно съвременна интерпретация на популярния и желан роудстър - колата, която е наистина перфектното съчетание на динамика и страст, на модерни технологии и класическа елегантност.

Първия изглед на z8 concept бил z07, показан на изложението в Токио през 1997 и след много кратко време през 1998 - на автосалона в Детройт. Отново окуражени от реакция на публиката, в BMW решават да произвеждат z8, в ограничени количества.


И всичко това започва не в Мюнхен, не в Германия, не дори и на Стария континент.. а на Новия image
Местоположението: Калифорния, място пълно със слънце, щукащи насам-натам спасителки на плажа и хубави коли.. и явно доста иновационни идеи. И по-конкретно BMW DesignWorks - дизайнерския център на BMW. Под ръководството на онзи .. Крис Бенгъл се ражда "нещо", което ще остане във времето като легенда.. съвременна класика ..
Z8.

Баварският болид до съвършенство запазва неповторимия стил на роудстърите от средата на миналия век - издължена каросерия във формата на торпедо (готово да взриви всичко изправило се на пътя му) , скъсена компактна задна част (грубо към 2-3 чувалчета с картофи) .. и оптимална за спортна машина позиция на двете седалки. ...z8 ... прероден потомък на известния от средата на 50-те години роудстър на компанията - 507 . Със своите заоблени линии и класически пропорции младият роудстър е достоен наследник на именития си предшественик, проектиран от конструктора граф Албрехт Гьорц след Втората световна война. Навремето 507 е бил голямата гордост на немците, заради своята агресивно-спортна осанка и невероятните за тези години технически характеристики. Със своя V8 двигател, 3.2 л, 150 к.с. той е достигал над 220 км/ч по немските аутобани. За по-малко от четири години , между 1956 г. и 1959г. от поточните линии на компанията са слезли само 252 екземпляра, на цена от 26 500 дойче марки, което съпоставяйки се със стандарта на живот в днешна Германия, е колкото цената на Z8 около 240 000 бивши марки.
Усетът на баварско-калифорнийските стилисти да пресъздават духа на времето и да го подмладяват, без да го променят, си личи от първия поглед към тяхното творение. Например флуидните извивки на предните и задните калници на Z8 напомнят силно тези от 507. Усещането за мощ и за класическа хармония също идва от миналото. Всичко в новия роудстър сякаш се върти около най-осезателния ретро-елемент като бъбрековидната решетка под предния капак. Романтиката на времето струи и от хрилете на предните калници. Задната част на роудстъра има най-малко общи черти с предшественика 507 и там най-ярко се изразяват високите технологии. Такива са неоновите светлини и огромната потентност на ауспуховите тръби.
Модерната интерпретация на старите естетически форми е видимата част на роудстъра. Това което не се вижда, но се усеща интуитивно е физиологията на този "невинен", но кръвожаден автомобил. Тук са си казали думата най-екстремните съвременни технологии. Z8 е първият автомобил на BMW AG с алуминиева пространствена рама и каросерия. Това резултира в отличния баланс между максималната торсионна здравина на корпуса и максимално олекотеното тегло, над тон и половина. Теглото на Z8 е 1651 кг (за сравнение М5 - 1795 кг). Съединяването на отделните профилирани алуминиеви елементи на рамата е направено с помощта на откраднати от аеронавтиката технологии, каквито са заварките в химически чиста среда. Алуминият е основен материал и при изпълнението на спортното окачване, съчетано с 18-цолови джанти, обути в гуми с размери 275/40 отзад и 245/45 отпред. Те са специална разработка на BMW - Run Flat Combination. В екстремни ситуации, дори и без налягане в гумите, пътуването най-спокойно може да се продължи с ниска скорост.
Роудстърът е снабден с двигателя от е39 М5, монтиран непосредствено зад предния мост. Конструкторите са направили всичко възможно, за да изтеглят компактния, но тежък двигател, максимално до центъра на шасито, благодарение на което е постигнато почти еднакво разпределение на масата между предния и задния мост. S62B50 притежава завидни технически характеристики. Цифром: V8, 5 литрa, мощност 400 к.с. (имаше една поговорка пред фактите и боговете мълчат ). В Z8 електрониката също е на високо ниво. Освен задължителния ABS, тук функционира CBC (Cornering Brake Control) - автоматичен динамичен контрол върху спирачната система при завои, EML - електронен контрол върху въртящия момент и най-вече DSC III - последна за времето си генерация на системата за електронен контрол върху динамичната стабилност на автомобила.
Влизането в купето на Z8 създава усещане за попадане в тунел на времето. (не съм влизал ма така съм чувал image .. на автосалона в столицата през 2002 колата беше заключена .. пък и пусти късмет и снимките не излязоха никакви ... забравил бях светкавицата image , пък и не разполагах тогава с 345 777 лева ... точно колкото струваше тогаз колата .. Та след лекото лирическо отклонение да се върнем към темата.. Впечатлението се дължи на цялостния дизайн на шедьовъра. Дизайнът на волана е повлиян от ретростила от 50-те години, с хромирани стоманени спици. Всички прибори са поставени на арматурното табло. Те са кръгли и са от традиционния аналогов тип. В тях обаче са вградени индикатори, информиращи водача за правилното функциониране на всички системи. Z8 не се стартира по обичайния начин. Конструкторите са се върнали към миналото, инсталирайки стартов бутон под контактния ключ.
Духът на баварския роудстър пробужда усещането за расово превъзходство над останалите участници в движението.


И в тоя ред на мисли е светотатство да се пропущи още един забележителен автомобил
.. Z8 Alpina
image

Разположен в горния баварски град Бухлой Алпина се установява през 1963 година като тунер на BMW. Буркард Бовензипен, основател на Алпина, започнал като тунер на BMW през 1963 със седана 1500
Главния управител на Алпина, фирма занимаваща се с бмв-та и вина, които според моя милост са сред страстите на много хора, Буркард Бовензипен казал: "Нашата цел не е да създаваме спартански спортни болиди, а автомобили за сърцето и душата. Задачата е да превърнем шофирането в неповторимо и изпълнено с емоции изживяване." Тези думи най-точно определят идентичността на всяко творение излязло от Алпина. Усъвършенстване - това е дума дълбоко залегнала във философията на фирмата и благодарение на нея можем да се любуваме на шедьоври като Z8 Alpina (макар и с автоматична скоростна кутия ... който пък е недоволен да си вземе оригинала image ) Но дори и тоя акт на Алпина има логично обяснение.. да кажем само, че американците са мързеливи .. ма много и не само, че там се произвежда моделът ами и основна част от продукцията на z8 е насочена към хамериканския пазар .. та затова тунингмайстерите са заменили 6-степенната ръчна скоростна кутия с 5-степенен автоматик Суич-троник, с чиято помощ съвсем спокойно може да се изживявате като пилот от формула 1, сменяйки предавките чрез бутони на волана.
Освен този дребен недостатък хората от Алпина са намерили и други "слабости" в оригинала. Първо: двигателя на z8 си е много добър, но многото коне под предния капак могат да укротят само опитни ездачи (ама че изказ имам ) , които на общия фон са малцинство и затова се налага преработване на двигателя. Цифром: двигателя става 4,8 литра, което резултира в намаляване на макс. мощност - 381 к.с. Но роудстърът от Алпина постига макс. си мощност още при 5800/мин и има с 20 Nm повече от оригинала (520 Nm при 3800/мин). При все това новия агрегат е по-лек. С изтеглянето му максимално към центъра на каросерията майстерите от Алпина са постигнали почти еднакво разпределение на масата м/у предни и задния мост, а резултат от това са по-голяма стабилност и неутралното поведение на колата в завои. Просветът, намален с 5 мм, по-широките гуми и 20-цоловите джанти също допринасят за устойчивостта на роудстъра. Дори перфектно функциониращата кормилна уредба на оригинала не е останала подмината. При изпълнението на Алпина - тя реагира още по-леко и прецизно. Така Z8 Alpina се превръща в не само по-сигурен, но и по-индивидуален автомобил.
.. и нещо като извод (за протокола)
От писаниците по-горе и от един тест на алпинката, който четох преди време се обеждавам, че целта за, която говори главния управител с трудно име, е изпълнена.
image
image image

А и понеже съм си хаман, та затова ще опиша набързо тунинг програмата на Hamann Motorsport за BMW z8 (дано не ви досаждам вече)
Допингът за двигателя от Хаман - спортния кит се казва HM/Z450 и сега важното .. тоз кит включва модификация на главите на цилиндрите, всмукателната система, изпускателните колектори, спортни заглушители и модифициране на Еку-то, което включва премахването на електронното ограничение от небрежните 250 км/ч. Също така се включва към тез работи и 36.8 кW екстра пауър/ към 50 к.с. Благодарение и на аеродинамичния пакет, оптимизираната ауспухова система и 20-цоловите колела (275/30 отзад и 245/35 отпред гуми), а също и разграфения до 300 км/ч тахометър (image) , колата ускорява до 100 км/ч за 4.2 сек и достига макс. скорост от 302 км/ч. А ето и данните от едни други сайтове за същото возило:

работен обем: 4941 cc / 301.5 cu in
диаметър и ход на буталата: 94 mm(3.7 in)/ 89mm(3.5in)
компресия: 11.0:1
пауър: 313.2 kw / 420.0 bhp при неизвестни обороти
85.0 к.с. на литър обем
редлайн на 7000 об/мин
Спирачки:
отпред вентилирани дискове с диаметър 380 mm / 15.0 in
отзад - 322 mm / 12.7 in
Колелата са с размери 50.8 x 24.1 cm / 20.0 x 9.5 in отпред и
50.8 x 26.7 cm / 20.0 x 10.5 in отзад,
гуми: 255/35ZR20 отпред и
285/30ZR20 отзад
макс. скорост: 295 kph / 183.3 mph
Без тунинга на двигателя от Хаман, автомобилът достига скромните 287 км/ч.
image image image


BMW 507

Години на производство: 1956-1959
Каросерия: Двуместен роудстър
Конструкция: Стоманено тръбно шаси и алуминиев корпус
Двигател: Алуминиев, V8 с работен обем 3168 куб. см, с по два клапана на цилиндър
Макс. мощност: от 150 к.с. при 5000/мин до 160 к.с. при 5600/мин при последните модели
Спирачки: Барабанни предни и задни в началото подменени с предни дискови и задни барабанни в последните модели
Макс. скорост: От 201 км/ч до 217-225 км/ч с опционно преводно отношение 3,42:1
Ускорение: 0-100 км/ч: 9 сек.
Консумация: 15.5/100 км





Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: xerosa
Категория: Хоби
Прочетен: 18579
Постинги: 9
Коментари: 0
Гласове: 18
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031